Na ten dzień czekałam z niecierpliwością jak dziecko na długo wyczekiwany prezent. Byłam podekscytowana i bardzo ciekawa tego, jak sprawdzi się nasza unikalna formuła szkolenia. Nikt wcześniej w Polsce takiego nie organizował. Rynek oferuje osobistym stylistom szkolenia podstawowe (dla początkujących), szkolenia indywidualne (sama takich sporo prowadzę), ale nikt dotąd na szkoleniach grupowych nie uczył w Polsce osobistych stylistów, jak mają sprawnie prowadzić i rozwijać swój biznes.
Trzeciego marca do Krakowa na szkolenie „Personal shopping – poziom zaawansowany” organizowane wspólnie z Zophią przyjechało do nas 16 świetnych kobiet i jeden mężczyzna. Pochodzili z każdego niemalże regionu Polski: Mazury, Pomorze, Dolny i Górny Śląsk, Mazowsze, Beskidy. Jedna uczestniczka przyjechała do nas specjalnie z Wiednia! Prawie każda z tych osób działa już na lokalnym rynku jako osobista stylistka / osobisty stylista i chce jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła w branży.
Być może zastanawia Cię, dlaczego nie zorganizowałam tego szkolenia sama, tylko we współpracy z Zosią? Z Zosią jest mi bardzo po drodze – nie tylko prywatnie, ale i zawodowo. Działamy podobnie, jesteśmy konkretne i rzeczowe, szukamy rozwiązań, a nie problemów i obie preferujemy klasyczny styl. Jednak najfajniejsze jest to, że się też pięknie uzupełniamy: mamy inne temperamenty, energię i styl prowadzenia wystąpień. Poza tym każda z nas jest mocna w innych obszarach, dzięki czemu możemy mówić o różnych aspektach. Zosia ma dużą wiedzę w obszarze on-line, szczególnie You Tube, ja dużo wiem o pozyskiwaniu klientów w off-line, szczególnie klientów-firmy (szkolenia, eventy, współpraca z silnymi markami z branży fashion). Uczestnicy szkolenia poznali więc nie tylko mój punkt widzenia, moje metody i strategię, ale również Zosi. Dostali tym samym dwa razy więcej wartości merytorycznej.
Z Zosią od samego początku wiedziałyśmy, jak ma wyglądać nasze szkolenie – miało być dopracowane w najmniejszym szczególe, na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Tylko konkrety! Dziś z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że takie właśnie było. „Dałyśmy radę” i zorganizowałyśmy szkolenie, jakiego w Polsce jeszcze nie było! Opinie uczestników, jakie do nas docierają, tylko potwierdzają, że szkolenie było na wysokim poziomie i bardzo jakościowe merytorycznie. Ankiety mówią, że uczestnicy bardzo dużo się na nim dowiedzieli i takiej wiedzy nigdzie wcześniej nie otrzymali.
Szkolenie odbyło się w przepięknych wnętrzach eleganckiego hotelu Queen Boutique Hotel ****, trwało 8 godzin i było podzielone na bloki tematyczne:
- Jak pozyskiwać Klientów
- Sprzedaż – jak sprzedawać więcej i mądrzej
- Marketing i PR
- Doskonała obsługa Klienta
- Finanse – zaprzyjaźnij się z nimi
- Skuteczna organizacja pracy
Furorę zrobił jeden z moich bloków – FINANSE – bo zazwyczaj jest to temat tabu i rzadko, kiedy mówi się w ogóle o finansach w prowadzeniu biznesu. Ja przedstawiłam temat w sposób bardzo łatwy, lekki i praktyczny. Zdecydowałam się też przedstawić moje finanse firmowe: comiesięczne przychody, koszty, zyski. To zawsze uwiarygadnia. Pokazałam, jak wyznaczać i optymalizować ceny swoich usług, jak planować cele finansowe, a potem sprawdzać ich realizację, jak wyznaczać budżet na marketing. Nawet fotograf i operator kamery mówili, że jeszcze nigdy nie słyszeli, by ktoś w taki sposób przedstawił finanse i że sami bardzo skorzystali z mojego wystąpienia, działając w zupełnie innych branżach.
Dużo uwagi poświęciłyśmy przedstawieniu naszych strategii budowania marki osobistej, marketingu i sprzedaży. Uczestnicy dowiedzieli się, jak i gdzie się promować, z jakich narzędzi warto korzystać i jak umiejętnie to robić. Przedstawiłam im także moje techniki i sposoby docierania do firm, a także metody pozyskiwania nowych Klientów indywidualnych. Widziałam po minach, że dla wielu osób były to odkrywcze informacje, że rozwiały ich wątpliwości w wielu kwestiach dotyczących rozwoju własnego biznesu.
Ważny był też blok tematyczny, w którym skupiłyśmy się na doskonałej obsłudze już pozyskanego Klienta. Zdradziłyśmy tajniki naszego kilkuletniego doświadczenia, w tym jak pracować z „wymagającym” Klientem. Podzieliłam się moimi trudnymi przypadkami, z jakimi miałam do czynienia w swojej 6-letniej pracy. To też był temat nigdzie indziej na szkoleniach nie poruszany w takim wymiarze.
Czas minął nam zdecydowanie za szybko. Oczywiście był czas na rozmowy przy pysznej kawie i zdjęcia. Mnóstwo zdjęć. Wciąż docierają do nas przemiłe komentarze, opinie i pytania o kolejną edycję! Szykujemy się na następną edycję już czerwcu.